Het geheim achter een bedrijvig en zakelijk Twitter-account

twitter-logo

Het geheim achter een bedrijvig en zakelijk Twitter-account

Sinds Twitter bestaat, probeert de mensheid met alle macht te laten zien dat zij leuk en lief is en over een sociaal inlevingsvermogen beschikt. En aangezien een bedrijf niets menselijks vreemds is, doen ook zij hard mee aan deze trend. Volg een grote, Nederlandse organisatie (zowel profit als non-profit) en je zult bedolven worden onder goede adviezen, koddige teksten en schattige plaatjes die een handige PR-manager bij het bedrijfsimago vindt passen.

Sommige gemeentes slagen er uitstekend in om de buzz die hun tweets genereren om te zetten in positieve publiciteit. Onlangs kwam de NS in het nieuws door haar goede webcare.

Automatiseren is het toverwoord

Screen-Shot-2014-03-06-at-13.45.04

Bedrijven, verenigingen en zzp’ers die hun voorbeeld willen volgen, kunnen ervoor kiezen om er een dagtaak van te maken om leuke en imago verbeterende tweets de wereld in te sturen. Aangezien de meeste ondernemers echter meer te doen hebben dan heel de dag te twitteren, mag het dan ook geen verrassing heten, dat ook het plaatsen van Twitterberichten geautomatiseerd kan worden.

Er zijn verschillende softwarepakketten op de markt die het een organisatie makkelijker moet maken om met grote regelmaat wat van zicht te laten horen op twitter. Van eenvoudige programma’s die ervoor zorgen dat je verschillende berichten kunt inplannen en hier geen omkijken meer naar hebt, tot volledige pakketten waarin je alle mogelijke social mediakanalen benut, meerdere accounts beheert, snel kunt reageren op berichten en uiteraard ook je eigen berichten kunt inplannen en managen.

Mocht je je dus afvragen hoe sommige bedrijven erin slagen zo actief te zijn op Twitter, dan is dit waarschijnlijk je antwoord.